Email marknadsföring

Hög avkastning på din investering!

Vill ni använda så lite pengar som möjligt för att skapa så hög avkastning som möjligt? Då är email marknadsföring det självklara valet för er.

Email marknadsföring
och varför ni borde välja det

Email marknadsföring är den kanalen som konsekvent levererar högst avkastning per investerad krona. Ni når ut till en publik som redan har engagerat sig i ert företag. Ett så kallat varmt lead. Dessa har en betydligt högre benägenhet att faktiskt köpa något av er.

Ni kan idag göra era emails personliga vilket är en stor fördel om det görs rätt. Email marknadsföring är känt för att trigga impulsköp. Ett erbjudande är bara två klick iväg från att köpas och det är väldigt enkelt att komma igång med.

Det enda ni behöver är en plattform som exempelvis Mailchimp och en maillista, sedan är ni redo att sätta igång. Det är enkelt att mäta hur väl era kampanjer presterar.

Genom att titta på resultaten kan man dra slutsatser och optimera de texter/erbjudande som gav bäst resultat. Mail är enkla att dela till sina vänner.

Helt plötsligt har ni ambassadörer för ert företag utan att de ens inser det. Email är globalt, ni kan nå en marknad som är över hela världen. Resultaten kommer snabbt.

Bara några minuter efter att en kampanj har skapats och aktiverats kan ni se resultaten av den. Vi på iMarketing har skrivit email kampanjer som generat otroliga resultat under längre perioder. Vill ni veta möjligheterna för ert företag? Hör av er till oss.

Vanliga frågor och svar

Är email marketing effektivt?

Ja! Förutsatt att ni ger något av värde i era nyhetsbrev och inte skickar ut alltför många så har email marknadsföring visat sig vara ett otroligt lönsamt sätt att dels nå ut till intressenter som inte ännu blivit kunder, men också för att öka livstidsvärdet av redan befintliga kunder. Det är framförallt kraftfullt i kombination med betald annonsering på andra plattformar såsom GoogleFacebook, och Instagram.

Hur hjälper ni till med email marketing?

Vi hjälper er förstå vad er målgrupp vill ha genom en nulägesanalys. Sedan tar vi fram en strategi som ofta bygger på att på att skapa en personlig användarupplevelse för alla som skriver upp sig. Vi hjälper till att producera innehållet, ser till att lanseringen blir av på rätt sätt, ser över statistiken kontinuerligt, och optimerar innehåll, bilder, länkar, och erbjudande utifrån resultat. Uppdelning av mottagarlistan tillsammans med A/B tester gör att vi snabbt hittar fram till bästa möjliga innehåll för era olika mottagare.

Vilket system bör jag använda?

Beroende på vart din hemsida är byggd så finns det möjligen integrerat direkt i systemet du redan använder, som exempelvis i wix.com. Annars är Mailchimp ett bra alternativ som vi ofta rekommenderar.

Vad ska vi skriva i våra mail?

Det viktiga men email-marknadsföring är att varje email levererar någon typ av värde till konsumenten. Ingen gillar att få mail som inte bidrar med något. Att skicka för många mail är inte heller särskilt populärt. Se till att endast skicka ut mail när det har ett tydligt syfte, använd det för att bygga en bra story, och ha en tydlig call-to-action inkluderad. Maxa värdet i dina emails och ta hjälp av de automatiseringar som finns för att minska administrativt jobb.